Dagens Nyheter

8 sep. 2017

Stakset: "Vi kristna behöver omvända oss"

- Världen idag -

Jag är så tacksam till den svenska kristenheten som tagit emot en trasig själ som mig med öppna armar. Från djupet av mitt hjärta är jag tacksam! Vad jag däremot inte är beredd att göra är att ge någon människa äran för ett verk som är gjort av Gud. All ära tillhör Gud.

Jag har varit ”känd” i mitt tidigare liv. Jag har även tidigare varit inbjuden och åkt land och rike runt. Fått high fives och tagit selfies. Samlat skaror. Men inuti fanns ett stort ekande hål av mörker. Inuti rörde sig stora demoner och mörka makter styrde mina steg. Hatet brann. När jag beslöt i maj 2016 att lämna allt och följa Jesus var det ett radikalt beslut. Jag lämnade verkligen allt. Jag lämnade alla uppdrag jag hade i världen, varje vänskapsbindning, affärsuppgörelse, bröt varje kontrakt och avtal, ja allt som förr var vinst för mig räknar jag nu som förlust för Kristi skull.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar